неделя, 9 август 2009 г.

Watzmann и немските алпи - едно запомнящо се приключение

13.08.2009

Споделям едно наше знаменито качване на връх Ватцман в Германия през далечната 2009. Заедно със Соня по това време живеехме още в Дюселдорф, Германия. Бяхме големи ентусиасти с малко опит. Въпреки това бяхме планирали качване на Großglockner - най-високият връх в Австрия. На път за там решихме да загреем с Ватцман 2713 м, намиращ се в националния парк Берхтесгаден. Пристигнахме най-напред в китното селце Рамзау, което е и изходен пункт за върха.

Обикновено качването става с преспиване на хижа Ватцман, но за съжаление разбрахме, че там вече всички места са заети и трябваше да си намерим подслон в самото село. Само по себе си това не беше лошо, но на другия ден ни очакваха над 2000 м качване и още толкова слизане през каменни сипеи.
За наше голямо учудване дори и намиране на квартира беше предизвикателство. Причината беше, че точно през този уикенд се празнуваше 100 годишнина от основаването на тамошната капела (хор/музикален клуб). Хубавата новина след като намерихме една стая беше, че това е празникът на годината там и имаше огромна палатка.
Така започна и дългоочаквеаната почивката...

След като похапнахме и пийнахме добре, се оттеглихме за почивка преди прехода през следващия ден.
Станахме към 6 и веднага се отпарвихме към изходния пункт. Имахме да наваксваме около 2.5-3 часа от нормалния маршрут, затова без много приготовления тръгнахме.

Времето беше мъгливо и рядко ни се отдаваше възможност да се насладим на невероятния пейзаж, който се откриваше към Königsee.

Бяхме малко изненадани, когато след около 1.5 часа хижата изведнъж изникна на около 50 м от нас.

В мъглата изобщо не бяхме разбрали, че сме я наближили. Продължихме, следвайки табелките. Самият масив Ватцман се състои от три върха - Хохек, Мителшпитце и Сюдшпитце. От тук терена стана алпийски и на места пътеката беше подсигурена с въжета (т. нар. виа ферата)
Следващата цел беше Ватцман-Хохек. Качването беше интересно дори и при мъгла и всяко едно нейно разсейване ни откриваше приказни пейзажи към езерото.

Преди първата ни цел трябваше да преборим един последен стръмен участък.

На Хохек направихме малка почивка и хапнахме каквото носихме. За достигане на Ватцман - Мителспитце се препоръчваше ползване на въже за самоосигуряване.

Преходът до него изискваше по-висока концентрация и затова обръщахме по-малко внимание на ... мъглата.
Ето ни тук и на Ватцман-Мителшпитце.

...и едно селфи, преди да станат толкова модерни.

Мъглата се сгъсти и започна да ръми. Решихме да се върнем по същия път, вместо да направим обикалка Зюдшпитце и да прекосяваме безкраен каменен сипей. Въпреки че бяхме минали вече по пътя, Соня се заблуди в мъглата. Тръгна първа и за няма и 2 мин я изгубих в мъглата. След няколко минути я забелязох че се е отклонила от пътя.

Основно се разбирахме с викове - понеже зрителния контакт беше затруднен. Както и да е върнахме се обратно на маркировката и продължихме към хижата.
Някъде там долу е прословутото със кристалната си синя вода езеро.

Кратка почивка отново на Хохек.

Хижа Ватцман отново изникна от нищото сред мъглата.

Само минути по късно мъглата изчезна, сякаш никога не я е имало.

След като пихме по една кола там, продължихме към квартирата. Очакваше ни едно доста продължително спускане.

Поради факта, че бяхме доста уморени, спускането ни се стори цяла вечност. По пътя видяхме този саламандър.

Пристигнали долу на изходната позиция имахме възможност да огледаме в 3D изминалия маршрут и алтернативни пътища.

Ето и Вацман на фона на залеза, погледнат от крайната ни позиция.

Трябва да кажа, че в селото си потопих краката в едно поточе и... това ми денесе 39° треска. Интерсното беше, че тя се получи вероятно от преумора. Не знам обаче защо на жена ми нищо и нямаше:-)
Треската ми мина така както и се появи и дори успяхме да отидем да вечеряме по един свински джолан по баварски в близката гостилница...ммммммм.